Podyplomowe Studia Menedżer Kultury
Podyplomowe Studia Menedżer Kultury odpowiadają na zmiany i potrzeby rynku kultury oraz dostarczają wiedzy i umiejętności niezbędnych do skutecznego zarządzania zarówno instytucjami kultury, jak i karierą artystów.
Sprawdzona kadra – zgrany team pracowników SGH i doświadczonych menedżerów kultury
Zbilansowany program – gwarantujący odpowiednie proporcje między teorią i praktyką
Wciągające zajęcia – z wykorzystaniem nowoczesnych, angażujących metod dydaktycznych
Dlaczego warto?
- Jako organizatorzy, wykładowcy i słuchacze dzielimy tę samą wizję rozwoju kultury, co pomaga nam rozumieć potrzeby uczestników rynku kultury.
- Dzięki studiom tworzymy pomosty między kulturą i biznesem, a czas (miło) spędzany na zajęciach jest też czasem poznawania nowych ludzi, wymiany doświadczeń, tworzenia kulturowych aliansów.
Czy dla mnie?
Podyplomowe Studia Menedżer Kultury polecane są szczególnie dla:
- menedżerów odpowiadających za różne obszary działalności instytucji kultury, którzy chcą poszerzyć swoje kompetencje zarządcze,
- przyszłych menedżerów instytucji kultury, którzy chcą zrozumieć specyfikę rynku kultury,
- przedstawicieli świata kultury zainteresowanych zdobyciem kompetencji menedżerskich,
- osób, które planują działalność na rynku kultury,
- oraz dla wszystkich tych, którzy chcą zrozumieć działanie rynku kultury.
Rekomendacje
Program Zarządzaj (z) kulturą.
Dnia 11 lipca 2024 r. Szkoła Główna Handlowa w Warszawie oraz Narodowy Instytut Muzyki i Tańca uruchomiły Program Zarządzaj (z) kulturą dla absolwentów 34. edycji Podyplomowych Studiów Menedżer Kultury. Celem programu jest rozwój kompetencji menedżerskich naszych słuchaczy podczas wizyt studyjnych w instytucjach kultury. Szczegółowe informacje można znaleźć na stronie: www.nimit.pl/zarzadzaj-z-kultura/
Program
Ekonomika kultury – 12 godz.
- Ekonomika kultury
Finanse w instytucjach kultury – 32 godz.
- Crowdfunding
- Sponsoring
- Podstawy zarządzania finansami
- Źródła finansowania kultury. Fundusze UE
- Aspekty podatkowe wybranych form działalności gospodarczej
Marketing na rynku kultury – 18 godz.
- Plan marketingowy
- Kreowanie marki na rynku kultury
Prawne aspekty działalności na rynku kultury – 34 godz.
- Formy prawne prowadzenia działalności gospodarczej w sferze kultury
- Umowy handlowe
- Kontrakty menedżerskie
- Zamówienia publiczne
- Prawo autorskie
Psychologia – 22 godz.
- Psychologia pracy zespołowej
- Wywierania wpływu
- Negocjacje
Zarządzanie w instytucjach kultury – 26 godz.
- Zarządzanie czasem
- Podstawy zarządzania
- Zarządzanie projektami
- Zarządzanie instytucjami kultury w I, II i III sektorze
Zarządzanie personelem – 14 godz.
- Zarządzanie personelem
- Coaching dla menedżerów kultury
Kreowanie wizerunku – 22 godz.
- Kreowanie wizerunku z wykorzystaniem internetu i mediów społecznościowych
- Kontakty z mediami
- Dyplomacja kulturalna
- Wystąpienia publiczne. Sztuka prezentacji (siebie)
Razem: 180 godz.
Kierownik studiów
Absolwentka SGH. Dwukrotna stypendystka DAAD. Pracownik Katedry Marketingu Międzynarodowego.
Specjalistka w zakresie współpracy międzyorganizacyjnej, internacjonalizacji przedsiębiorstw, kulturowych uwarunkowań biznesu międzynarodowego, marketingu i marketingu międzynarodowego. Autorka książki „Wpływ kultury na jakość relacji w międzynarodowej współpracy przedsiębiorstw” oraz kilkudziesięciu publikacji w krajowych i zagranicznych czasopismach naukowych. Wykładowca przedmiotów takich jak: marketing, marketing na rynku instytucjonalnym, kulturowe uwarunkowania biznesu międzynarodowego, międzynarodowe transakcje gospodarcze oraz umiędzynarodowienie przedsiębiorstwa. Członkini EIBA oraz AIB. Jej wcześniejsze doświadczenia zawodowe związane są z branżą ubezpieczeniową i spedycyjną.
Wykładowcy
Profesor zwyczajny, ekonomistka i teoretyk zarządzania w kulturze i przemysłach kreatywnych. Polska prekursorka dyscypliny naukowej ekonomika kultury. Fundatorka i pierwszy prezes Fundacji Pro Cultura. Od 2017 roku kieruje Centrum Badań nad Gospodarką Kreatywną Uniwersytetu SWPS.
Doktor nauk ekonomicznych, absolwentka Szkoły Głównej Planowania i Statystyki (obecnie: SGH). Specjalizuje się w zagadnieniach dotyczących kierowania ludźmi, zarządzania czasem i zarządzania zasobami ludzkimi oraz systemach informacyjno-decyzyjnych jak również w teorii i praktyce sukcesu. Od początku swojej kariery zawodowej związana z SGH, posiada tytuł doktora i jest starszym wykładowcą w Zakładzie Zarządzania w Gospodarce, Instytut Zarządzania, w Kolegium Zarządzania i Finansów.
Posiada wieloletnie doświadczenie zdobyte w firmach z branży farmaceutycznej, FMCG, IT, bankowości oraz liniach lotniczych, gdzie zajmowała stanowiska menedżerskie związane z obszarem marketingu, public relations, komunikacji wewnętrznej oraz HR. Pracowała również w wielu projektach międzynarodowych, dzięki czemu posiada dobre zrozumienie różnic międzykulturowych. Obecnie pracuje w Londynie, w firmie farmaceutycznej GlaxoSmithKline, gdzie pełni funkcję globalnego szefa HR dla funkcji R&D.
Absolwentka Instytutu Stosunków Międzynarodowych Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego oraz Podyplomowego Studium Prawa Europejskiego Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Doktor ekonomii – praca doktorska obroniona w Kolegium Ekonomiczno-Społecznym Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Autorka publikacji z zakresu możliwości finansowania kultury.
Posiada ponad dwudziestoletnie doświadczenie w stosowaniu procedur udzielania zamówień publicznych, autor komentarzy i porad z zakresu stosowania USTAWY PRAWO ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH publikowanych miedzy innymi w Dzienniku Gazecie Prawnej oraz portalu komunikaty.pl. Prowadzi zajęcia z zakresu zamówień publicznych miedzy innymi na SGH oraz Państwowej Wyższej Szkole Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej im. Leona Schillera w Łodzi.
Właściciel firmy doradczo- szkoleniowej „OCZKOŚ PERFECT IMAGE”. Aktor, reżyser filmowy i telewizyjny. Absolwent Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej Telewizyjnej i Teatralnej w Łodzi oraz Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Doradca i mentor wizerunkowy ludzi biznesu, polityki, show biznesu.
Profesor zwyczajny prawa, doktor ekonomii, adwokat (Stowarzyszenie Grimaldi). Autor 9 książek oraz ponad 300 innych publikacji naukowych, które ukazały się w Polsce, Danii, Francji, Mołdawii, na Ukrainie oraz w USA. Autor znacznej liczby ekspertyz dla sektora prywatnego i publicznego.
Opinie o studiach
Studia podyplomowe na SGH to był rok, w którym nie tylko zdobyłem podstawową wiedzę potrzebną w zarządzaniu instytucji kultury, ale przede wszystkim nauczyłem się szukać rozwiązań przy nie sztandarowych problemach kierowania jednostką publiczną. Podstawy prawa pracy, prawa autorskiego, zamówień publicznych, psychologii społecznej… to wszystko brzmi, jak przygotowanie absolwentów do sukcesu, prawda?
Studia Podyplomowe Menedżerów Kultury w SGH to pozycja obowiązkowa dla każdego prowadzącego instytucję artystyczną! Wiem, sprawdziłem, polecam.
Rekrutacja
36. edycja studiów zostanie uruchomiona w semestrze letnim roku akademickiego 2024/2025.
Zajęcia rozpoczną się 1 marca 2025 r.
Rekrutacja trwa.
Czas trwania studiów: 2 semestry.
Dokumenty wymagane podczas rekrutacji:
umowa o warunkach odpłatności za studia,
Dokument- formularz aplikacyjny (wypełniany podczas rejestracji na studia),
- odpis dyplomu potwierdzającego ukończenie studiów co najmniej pierwszego stopnia,
Uwaga:
Osoby, które ukończyły studia na uczelni zagranicznej powinny dostarczyć zaświadczenie stwierdzające, że posiadany dyplom uprawnia do podjęcia studiów podyplomowych SGH.
Nostryfikacja i uznanie dyplomu
Warunkiem uzyskania świadectwa ukończenia studiów jest:
- aktywne uczestnictwo w zajęciach,
- przygotowanie raportów potwierdzających zdobytą wiedzę i umiejętności oraz
- pozytywna ocena uzyskana na egzaminie końcowym.
Opłaty
Opłata za całość studiów wynosi 6500 zł.
Płatność możliwa jednorazowo wraz ze złożeniem dokumentów lub w dwóch równych ratach:
I rata – płatna przy zapisie,
II rata – płatna do 30 czerwca 2025 r.
W ramach opłaty SGH zapewni niezbędne materiały dydaktyczne i konspekty zajęć. Opłata pokrywa również koszty wydania świadectwa ukończenia studiów.
Indywidualny numer konta bankowego do wpłaty przekazywany jest podczas rejestracji na studia.
Kontakt
Sekretarz studiów
mgr Agnieszka Zawada
tel.: +48 22 564 74 31
tel.: +48 515 782 057
e-mail: azawada@sgh.waw.pl
Kierownik studiów
dr hab. Lidia Danik, prof. SGH
e-mail: ldanik@sgh.waw.pl
adres do korespondencji
Kolegium Gospodarki Światowej
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
al. Niepodległości 162
02-554 Warszawa
Organizator studiów
Kolegium Gospodarki Światowej
Katedra Marketingu Międzynarodowego
REKRUTACJA TRWA
- Zajęcia w uczelni
- Spotkania odbywają się raz lub dwa razy w miesiącu, w soboty 9:50–16:50 i niedziele 9:00–14:10.
- Opłata za całość studiów: 6500 zł (możliwe raty).
dr hab. Lidia Danik, prof. SGH
e-mail: ldanik@sgh.waw.pl
mgr Agnieszka Zawada
tel.: +48 22 564 74 31
tel.: +48 515 782 057
e-mail: azawada@sgh.waw.pl
Programy MBA i studia podyplomowe